tirsdag den 9. december 2014

Hvor f.... blev julestemningen af?

Nå, så troede man lige at julestemningen var kommet for at blive... men nææ nej... fluks jeg havde ytret et enkelt (lille-bitte) julegave ønske her på bloggen, var den væk igen!
-og det kan jo ikke være rigtigt... så nu har jeg været hos købmanden for at købe stemning, -eller rettere, ingredienser til stemning!

 - Hvis det ikke føles som jul, så skal det i hvertilfælde dufte af jul!



Sådan har jeg tænkt mig at gribe sagen an.

3-4 små kviste gran
3-4 kanelstænger

 Ingredienserne lægges i en kasserolle med ½ liter vand og 1 spsk. olie. Lad det stille koge op...

Når væsken er kølet ned, vil jeg hælde noget op i en lille radiator-fordamper jeg har - har man ikke sådan en anordning, kan man hælde det op i små skåle og stille på radiatoren eller i vindueskarmen.


Jeg har også fundet nogle jule cdér frem og købt nogle krydre-nelliker, som jeg meget tilfældigt har spiddet i nogle Clementiner.

Forhåbentligt kommer julestemningen snart tilbage.... :) ellers må jeg jo gå mere drastisk til værks. Hmm måske skulle jeg bage... og drikke nisse-øl!!!

Smil, det klæder dig
Kh og HO HO HO Jannie

4 kommentarer:

  1. Det er nogle fine måder at få julestemningen frem på - jeg elsker duften af gran, kanel og nelliker :-)

    SvarSlet
  2. Mon du er i julestemning nu? - Ellers har du da stadig lidt tid at løbe på, der er jo flere uger til at det er jul for alvor. Jeg tyer til en lidt nemmere løsning end din (som til gengæld er mere hjemmelavet :-)): Jeg bruger juleduftlys. Der er nemlig ikke noget som duften af jul til at skabe julestemning!

    SvarSlet
  3. Ingen tvivl - duften er vigtig, her i huset skal der bare sættes ild til en lille kvist gran, det oser og dufter dejligt af barndommens jul, derfor skal adventskransen også være bundet i gran for så har vi jo en lille kvist lige i nærheden hele tiden.

    SvarSlet
  4. Jo tak, de damer. Det går lidt bedre med julestemningen nu. kan kun sige at jeg er svært tilfreds med duften jeg lavede... den har holdt i flere dage, og så har jeg endda til en omgang mere i et syltetøjsglas!
    God ide både med duftlys og at brænde grankviste af... det sidste er prøvet af -og Eva, jeg nippede lidt gran af drengebarnets "meget yndige" juledekoration - han blev vildt forarget da jeg satte ild til det :)))
    kh jannie

    SvarSlet

Klik her for at lægge en kommentar :o)